Wednesday, August 5, 2009

A.k.u, D.e.m.a.m, U.b.a.t & P.e.n.y.e.s.al.a.n


A.k.u:
bile orang cakap aku degil, aku marah..xleh terime lah pe la kan..tapi hakikatnye..bile aku scan n post mortem diri aku sendiri..memang..aku DEGIL!..tapi..bukanlah aku degil sampai Mak Bapak aku hangen ngan aku ke pe..aku degil cume pade satu perkare jek..time nak makan@minum obat. Bukan setakat parents, aku tau..even rumate aku pun hangen gak bile die memakse aku bangun dari tido sebab nak suh makan obat..*sorry la cik pdot yang prihatin. Bukan ape..aku malas nak jadikan 'makan obat' sebagai rutin harian aku..terase macam orang sakit sangat..padahal aku xde la rase teruk sangat sakit aku tu..hmm


D.e.m.a.m:

hmm..bile aku jejakkan kaki aku kat puDu 3hb Julai yang lepas..aku dah rase semacam
..xtau la kenape..aku turun kat puDu cuz nak jumpe pDot kat situ..die turun kat stesen bus Pekeliling..Aku tunggu die kat KFC depan Puduraya tu..then kitorang pun makan2..Lepas makan tu..waktu dah keluar kFC tu..aku rase insecure sangat, aku terus mintak kat pdot mask kat dalam beg aku tu..aku pakai mask tu..

then petang tu..dah sampai kat umah Eyta *aunty pdot, aku terase macam nak batuk jek.xtau kenape..then malam tu aku rase macam nak teruk jek batuk aku..aku pun minum la ubat batuk yang ade kat umah eyta tu and telan 2 bijik Panadol Actifast, dengan harapan xjadi demam..tapi malangnye..


keesokan harinye, aku bangun dalam keadaan suhu badan aku sangat tinggi..ya tuhan..aku takut gak time tu..teringat2 jek h1n1 kan.. Then aku makn ubat. dah berpeluh..tibe after l
unch..badan aku panas sangat2..padahal aku dah cover badan aku dengan due selimut and satu tilam toto yang tebal tu..tu pun amik mase more than half an hour baru aku berpeluh..aku nekad dah lepas berpeluh tu terus g Hospital Putrajaya, then dorang arahkan suh g Klinik Kesihatan Putrajaya plak..time tu suhu badan aku 36.5 jek. Tapi aku dah xtahan nak tunggu lame kat situ, aku pun cakap nagn pdot nak balik kolej terus..nak g Pusat Kesihatan Upm. Sampai kat PK 2..suhu badan aku naik jadi 37.9..then aku pun di check up oleh dokter yang xbrape nak ade body contact ngan orang, boleh bayangkan, g checkup, die x check pun aku pnye respiratory system ok ke x..ceh..takat asstnt die cek temperature jek..

U
.b.a.t
:


Dokter yang ngengade tu pun bagi la aku obat2an.. antarenye:
  • Antibiotik
  • Panadol
  • Tussidex Forte (ubat batok)
  • Zecuf (Ubat sakit tekak)
  • Dexchlorohenaramine ( flu)
huhh..seperti yang sedia maklum.. I HATE OBATTT!!!!! dari dulu xabis2 ubat jek..boring..aku just suke ubat2 homeopathy jek..cuz it's sweet like sugar..

tengok la ubat2 yg banyak nie..isskkk

P
.e.n.y.e.s.a.l.a.n
:


kenape aku menyesal?? cuz before ni..last 2 week, aku ade kne demam..and aku dapat antibiotik which doctor suh aku habiskan..but what i did was..i never took the antibiotik, malahan aku kasi kat orang lagi ade..Then lepas mak cakap baru aku sedar, tujuan dokter suh aku habiskan antibiotik tu adelah supaye kuman tu bleh mati..tapi aku degil..tu yang sekarang kne balik demam cuz belum betul2 baik lagi mak kate..tambahan pule tyme kluar ngan mak haritu aku minum minuman ber'ais' walaupun mak sudah menegah..hmm..iskk..how menyesal i am now..damn!!!

2 comments:

Anonymous said...

mslhnye...amek ke ubt homopati 2...x jgk kn...tmbh lae 1 prove of kedegilan anda..tahniah!!!

fiza@noor said...

heh..kn dlu ade mik..
pas ni time cuti raye i mik la~